De eerste dag - Reisverslag uit Brits, Zuid-Afrika van Lisa - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Brits, Zuid-Afrika van Lisa - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Lisa

11 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Brits

Vannacht was echt een super rare nacht. Midden in de nacht werden ik en Lena wakker van iemand die onze kamer binnen wilde komen. Het was echt super eng, maar ik ben echt blij dat ik de deur op slot heb gedraaid. De volgende ochtend bleek dat het Michelle was. Ze had gister avond veel te veel gedronken. Zo erg dat twee van de andere vrijwilligers haar terug moesten dragen naar haar kamer. Ze wisten niet in welke kamer ze lag, dus hebben ze maar op elke deur geklopt, totdat er iemand open deed die haar naar bed wilde brengen. Het was echt verschrikkelijk en ze heeft het de hele dag ook nergens anders over gehad. Het was eigenlijk best wel vervelend ze wilde constant aandacht.

De manier waarop we in de ochtend wakker werden was daarentegen super. We werden wakker gemaakt door de leeuwen. Het is echt super om te horen.

De rest van de dag was niet echt productief, niet zoals ik verwacht had. Nadat we op waren gestaan, zijn we gaan ontbijten. We waren rangers voor de dag, dus we zijn met z'n allen in de back van zo'n pick up truck gaan zitten. Dat was echt gaaf. Toen we op de locatie aankwamen hebben we wat takken verzameld om etensresten van de dieren te verbranden. Vervolgens hebben we het hout gedumpt en dat was het. We zijn niet aan het verbranden toekomen, omdat de begeleider (de echte ranger) werd weg gebeld. Hij moest de winkel openen en daarna een hek repareren, die één van de leeuwen kapot had gemaakt. Wij stonden erbij en keken ernaar.

We waren erg vroeg terug voor de lunch. Toen hebben we met de leeuwtjes geknuffeld. Niet de hele kleinen, omdat die in de ochtend zijn vervoerd naar een andere locatie. Dus dat was jammer. De devils waren echt geweldig. We hebben ze geknuffeld en gekriebeld. Was echt super. Na de lunch. Zijn we met alle vrijwilligers op één auto gaan zitten. Dat zijn zo'n 18 mensen en wat tassen. Het was super oncomfortabel. We zaten met z'n allen op elkaar en reden over een hobbel weg. Ook kreeg je soms nog wat takken tegen je rug. Not very nice. We zijn toen 40 minuten heen gereden om een heuvel op te klimmen, toen weer terug om spullen op te halen en toen weer 40 minuten heen erg terug om de kampvuur plek op te ruimen. Dus het was erg "productief".

Toen we terug waren zijn we bij de baby hyena's gaan kijken. Ze waren echt super schattig. Elke keer als je met je rug tegen de muur ging zitten liepen de door het tunneltje. Zo lief.

Daarna ben ik naar de kamer gegaan om te douchen. Maar alles wat ik aanraakte ging kapot. Eerst viel het handdoeken rek van muur toen ik een handdoek eenmaal had gemaakt deed ik het kastje open en viel de hendel van het kastje op de grond. Het was super grappig. Alleen de hendel heb ik niet kunnen maken. Dat komt morgen wel.

We hebben echt super lekker gegeten. Lekkere pasta met knoflookbrood. En als toetje hadden we chocolade cake met oreo topping. Super lekker. Het is dus eigenlijk geweldig hier, ookal was vandaag niet zo'n zinvolle dag.

Vanavond hebben we een kampvuur gehad. Het was echt super gezellig. De groep is een stuk closer geworden. En ik zal deze avond nooit vergeten. Op de heenweg is de hond, zulu, onze een kilometer gevold en moest zelf zijn weg terug vinden. Het was super schattig dat hij ons de hele weg is gevolgd, maar ook weer sneu dat hij zijn eigen weg naar huis moest vinden. Rond 11 uur zijn we terug gereden onder de sterrenhemel. We hebben trouwens ook een vallende ster gezien en een wens gedaan, maar die hou ik voor me. Anders komt hij niet uit. Het was echt super mooi. Ik ben helemaal kapot en ga lekker naar bed. Slaap lekker.

XXX Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 5909

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Zuid Afrika

Landen bezocht: