De laatste dag samen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lisa - WaarBenJij.nu De laatste dag samen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lisa - WaarBenJij.nu

De laatste dag samen

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

09 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Pretoria

Ik was vanmorgen iets te laat opgestaan. Zo laat dat ik geen tijd had om rustig te ontbijten. Ik heb snel een broodje met jam naar binnen gewerkt en en toen snel naar buiten gerend om de bus te halen. Achteraf bleek dat we niet de laatste waren. En ik nog had kunnen ontbijten.

De eerste stop van the national garden. Het was er echt prachtig en super gezellig. Er stond een gigantisch beeld van Nelson Mandela midden in de tuin.

Vervolgens zijn we naar twee trek monumenten geweest in Pretoria. Vanuit beide monumenten had je en prachtig uitzicht. Maar ik had natuurlijk niet ontbeten. Dus ik was nodig toe aan wat eten. Gelukkig hebben we geluncht bij het trek monument en ik had echt honger dus binnen notime had ik een hele hamburger naar binnen gewerkt. En hij was ontzettend lekker. Er waren wel ontzettend veel wespen dus een klein min punt.

We dachten eigenlijk dat we na de lunch weer naar huis zouden gaan. Astrid was moe dus die was in slaap gevallen. Het was eindelijk rustig in de bus. Maar we gingen naar een grote winkel met allemaal souvenirs. Dus Astrid moest weer wakker worden en ze was niet weg te slaan uit de winkel. Ik zelf heb ook twee leuke schaaltjes gekocht. Ze zijn erg mooi. Eentje met een olifantje bij zonsondergang en de andere met twee giraffen ook bij zonsondergang.

De terugrit naar de hostel was erg heftig. Het was net een alsof je in de achtbaan zat. Er hobbelig en snel. Toen de chauffeur remde was het net alsof er een vliegtuig lande. Je moest de stoel voor je vast houden wilde je op de stoel blijven zitten. Maar we hebben het overleeft en zijn heel aangekomen.

De middag hadden we vrij, dus zijn we naar het winkelcentrum geweest. Camilla is ook met ons mee geweest. Ze komt uit Denemarken en is hiervoor naar een soort gelijk project geweest waar ik ook heen ga. Ik kwam er trouwens achter dat er niet alleen leeuwen, maar ook zebra's, giraffen en andere wildlife is. Dus ik heb er nu nog meer zin in. Toen we klaar waren in het winkelcentrum moesten we in het donker terug lopen. We waren met een grote groep dus dat is wel goed gegaan.

In de tijd die we nog over hadden, we gingen namelijk pas om half 9 eten, hebben we met een redelijk grote groep 30 seconden gespeeld. Het was echt super gezellig.

Daarna konden we eindelijk eten, lekkere lasagne. We zaten met een groepje helemaal achteraan en Harry, de kok, zei dat we eten mochten halen nadat hij de speciale maaltijden had uitgedeeld. Dus wij in afwachting. Zodra hij de laatste maaltijd op tafel had gezet, stonden Silke, Astrid, Lena en ik op en rende naar voren, terwijl iedereen ons zag rennen stonden ze zelf snel op om een beetje vooraan in de rij te staan. Het was ontzettend grappig. We hebben er zo hard om gelachen. Met de tweede ronde gebeurde dat weer ik en Astrid liepen naar voren en de rest volgde. Was echt leuk.

Na het eten heb ik alvast mijn spullen voor morgen bij elkaar gepakt, zodat ik dat morgen ochtend niet meer hoef te doen. We vertrekken namelijk om 9 uur naar Ukutula. Ik heb er onwijs veel zin in. Wel jammer dat het leuke groepje uit elkaar valt. We gaan namelijk naar 3 verschillende projecten.

XXX Lisa

  • 09 Juli 2015 - 22:29

    Els:

    Je raakt al aardig gewend! Mooie plaatsen heb je al bezocht. O.a. Soweto.
    Wel grappig dat wij in de Sowetostraat wonen!
    Morgen begint dus het echte avontuur? Veel succes!

  • 09 Juli 2015 - 22:41

    Jeroen:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 5898

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Zuid Afrika

Landen bezocht: