De eerste actieve dag - Reisverslag uit Brits, Zuid-Afrika van Lisa - WaarBenJij.nu De eerste actieve dag - Reisverslag uit Brits, Zuid-Afrika van Lisa - WaarBenJij.nu

De eerste actieve dag

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

13 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Brits

Vandaag voelde ik me nuttig. Ik en Céline waren rangers vandaag. In ochtend zijn we het verblijf van de tijgers gaan schoonmaken. En dit zul je niet geloven maar het was best wel leuk, schoonmaken. Het was vooral het scheppen van poep en het opruimen van veren. Ze hadden namelijk kip gegeten gisteren. Toen we ze weer los hadden gelaten. Namen ze meteen een duik in het ververste water. Het was super schattig.

Daarna waren de tijger welpjes aan de beurt. Ze waren zo lief. Zo zagen ze er in ieder geval uit. Er was een meisje dat bukte en weer opstond. Een van die tijgertjes greep haar van achteren. Ze had sneden in haar hand, op haar arm en op haar rug. Daarna vonden we ze niet zo lief meer. De meeste waren een beetje bangig. Ik en Céline zouden een hoek schoonmaken, maar de tijgertjes stonden daar en we durfden eigenlijk niet meer dus we hebben de ranger gevraagd om mee te gaan. Voordat ze dat meisje hadden gepakt. Hebben we met ze gespeeld. Dat was echt leuk.

We zijn even terug gegaan om haar wond te desinfecteren en daarna hebben we het afval gedumpt. Het stonk echt verschrikkelijk. Ik voelde me ook meteen vies.

Na de lunch zijn we naar de twee jaar oude leeuwen gegaan en day waren er heel veel. Maar ze waren zo lief. We hebben wat foto's gemaakt en daarna zijn we de laatste verblijf gaan schoonmaken. Daar hebben Céline en ik meer gepraat met de ranger, over waar hij is opgegroeid, Amsterdam en Brussel.

Laten we erop houden dat douchen bij mij nooit goed gaat hier. Ik was helemaal klaar om te douchen, ik deed de kraan open, maar er kwam niets uit. Ik voelde me echt vies van al dat stof en 4 anderen wouden ook douchen maar hadden ook geen water. En daar waren we dan helemaal vies aangekleed en naar de receptie gelopen. Het hele park zat zonder water. Gelukkig was het binnen notime gefixt en konden we ons allemaal wassen. Ik voelde me daarna echt schoon.

We hebben er met z'n allen een super avond van gemaakt, maar ik ga wel redelijk optijd naar bed. Want ik heb veel gedaan vandaag.

XXX Lisa

  • 14 Juli 2015 - 05:28

    Jeroen:

    haha eindelijk aan het werk , pas je wel op me die schattige tijgertjes :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 5895

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 25 Juli 2015

Zuid Afrika

Landen bezocht: