Diverse dag - Reisverslag uit Brits, Zuid-Afrika van Lisa - WaarBenJij.nu Diverse dag - Reisverslag uit Brits, Zuid-Afrika van Lisa - WaarBenJij.nu

Diverse dag

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

18 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Brits

Vandaag was ranger dag. We waren met z'n zevenen. Kira, Julie en Freddie gingen kippen halen, dode kippen, en ik, Julie, Jonas en Samantha gingen groente halen voor de dieren in de Buch. De groente die we gingen halen was sla. We moesten een tijdje wachten op de volgende lading, dus we zijn gaan spelen met eten. We hadden een soort sla gevecht. Het was super leuk en gezellig. Toen we de sla hadden gedumpt kwamen er allemaal dieren aan, zebra's, gnoe's, giraffen, koedoe's. Ze kwamen heel erg dichtbij. Het was zo gaaf.

Daarna hebben we ons gevoegd bij de anderen en hebben we de leeuwen en hyena's gevoerd met de kippen die vanochtend zijn opgehaald. De laatste leeuwen die we te eten gaven waren een mannetje met zijn 4 vrouwtjes. Zij hadden denk ik wel het meeste honger. Ze denken hier namelijk dat twee of drie van die vrouwtjes zwanger zijn. Het is echt lastig te zien welke dat zijn, maar ik denk dat we ze gevonden hebben. Hun kop is zo gigantisch en ze zijn zo mooi.

We hebben lekker geluncht en daarna hebben we de laatste kippen aan de leeuwen gegeven en daarna zijn we gaan "tuinieren". We hebben een game drive gemaakt, waarbij we alle takken die over de weg vielen werden weggeknipt. Er stak ook een ijzeren pijp uit langs de weg. Het zat helemaal vast in de grond, niemand kreeg hem eruit. En ik schoof de schep eronder, gaf er een trap op en hij kwam er zo uit.

Ons tuinieren werd halverwege stop gezet, omdat we een koe zouden ophalen. Tegen die tijd was het al 5 uur en het werd snel donker. Uiteindelijk zijn we heen er weer gereden zonder koe. En het was zo koud dat we op elkaar zijn gaan liggen op de weg terug. En we hadden zo honger dat we als beesten zijn gaan eten.

's avonds hadden we een film avond in de conference room. Iedereen had kussens en dekens meegenomen en we hadden allemaal onze pyjama aan. We lagen met z'n allen op een rij voor de gigantische projectie op de muur. De film doe we hebben gekeken was jurassic world en het was zo gezellig met z'n allen.

XXX Lisa