Ukutula - Reisverslag uit Brits, Zuid-Afrika van Lisa - WaarBenJij.nu Ukutula - Reisverslag uit Brits, Zuid-Afrika van Lisa - WaarBenJij.nu

Ukutula

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

10 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Brits

Vandaag werd ik ontzettend vroeg wakker. De mensen die naar het rhino and elephant project gingen, Silke en Karen, moesten al om 6 uur opstaan. Dus om 6 uur werden er koffers door de kamer gereden en was er veel verkeer. Ik heb ze nog gedag gezegd en daarna geprobeerd om nog te gaan slapen, maar zonder succes.

Astrid en ik waren de enige van het groepje dat nog in de hostel was. Lena en Eline waren nog bij de Backpackers, een andere hostel. We hebben dus lekker met z'n tweeën ontbeten, lekkere pannenkoeken. Daarna de laatste spullen bij elkaar gepakt en ik kwam uit op 4 tassen, ridiculous. Een koffer, een rugtas, een sporttas en dan nog een plastic tas met wat lekkere dingen.

We hadden eindelijk Lena en Eline gevonden, maar we moesten meteen vertrekken naar onze projecten. Astrid ging als enige naar een ander project dus we hebben uitgebreid afscheid genomen met natuurlijk een groepsknuffel en een foto.

De reis naar Ukutula was prachtig. We zijn over een brug gereden met een super uitzicht. Daarna was het nog ongeveer 20 minuten voordat we bij Ukutula aankwamen.

We werden hartelijk omvangen door Danny die ons een tour heeft gegeven van het terrein. In het begin ging het om de basis dingen, de eetruimte, toiletten zwembad natuurlijk. Daarna werd het echt super leuk. We gingen naar de leeuwtjes van een paar maanden oud (devils worden ze genoemd). Het waren 4 echt super schattige leeuwtjes. Drie bruine en een witte. Die was echt lief.

Vanaf daar werd het alleen maar leuker. We zijn naar andere katten geweest (tijgers, leeuwen, cheeta's en nog veel meer). Vervolgens kwamen we aan bij de baby leeuwtjes en twee pas geboren hyena's van 12 dagen oud. Zooooooo schattig. We konden met ze knuffelen en spelen. Tot slot waren er twee tijgers van 5,5 maanden oud. Die hebben we gevoerd. Was erg lief.

Toen we naar onze slaapplaatsen gingen kwamen we erachter dat we een op een super plek zitten. Ten eerste, slaap ik met Lena op een kamer, super gezellig. Ten tweede, als je onze kamer uitstapt zie je twee jongen cheeta's, een volwassen cheeta, een hyena en een super schattige kleine kat. Op slechts 20 m lopen staan de leeuwtjes (devils). Dus het is hier echt fantastisch.

Als het eenmaal donker is zie je eigenlijk helemaal niets meer op een sterrenhemel na. En het is helemaal stil op het gebrul van de leeuwen na. Echt super dus. Slaap lekker.

XXX Lisa

• 10 Juli 2015 - 21:34

Jeroen:

• 11 Juli 2015 - 23:14

Ariena:

Wat een schatjes!!! Neem er maar een mee voor me......;-)

• 13 Juli 2015 - 01:54

Hilda:

Dat witte leeuwtje is echt een cutie ❤. En ook nog kleine cheeta's. Die zijn ook zo schattig. Wat een super plek zeg om de komende tijd te verblijven.